نویسندگان، مهندسان روح بشریت هستند.

روانشناسی روانشناسی رنگ قرمز؛ نماد شور، انگیزه و قدرت

  • نویسنده موضوع Anne
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 2
  • بازدیدها 125
  • کاربران تگ شده هیچ

Anne

رو به پیشرفت
سطح
8
 
ارسالی‌ها
164
پسندها
1,273
امتیازها
8,063
مدال‌ها
7
  • نویسنده موضوع
  • #1
بر اساس روانشناسی رنگ‌ها، قرمز شدیدترین احساسات افراد را برمی‌انگیزد. در حالی که رنگ‌های سرد مانند سبز و آبی صلح‌آمیز و آرامش‌بخش تلقی می‌شوند، قرمز گرم‌ترین و متناقض‌ترین رنگ است. این رنگ آتشین بیش از سایر رنگ‌ها دربرگیرنده احساسات متناقض است؛ در عین حال که نشان‌دهنده اشتیاق و عشق است، با خشم و خطر هم ارتباط دارد. در این مقاله درباره روانشناسی رنگ قرمز می‌گوییم. اگر رنگ محبوبتان قرمز است، این مقاله را از دست ندهید.

معنی رنگ قرمز

رنگ قرمز نمادی از اشتیاق، تمنا، انرژی و اراده است. این رنگ گرم با سلامتی و زندگی هم ارتباط دارد. قرمزبودن میوه نشانه رسیده‌بودن آن و سرخی صورت نشان‌دهنده گردش خون خوب و سلامتی است.
گاهی رنگ قرمز به‌معنای خطر است. مثلا معمولا وقتی می‌خواهند شرارت را در...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Anne

رو به پیشرفت
سطح
8
 
ارسالی‌ها
164
پسندها
1,273
امتیازها
8,063
مدال‌ها
7
  • نویسنده موضوع
  • #2
اثرات مثبت رنگ قرمز

انرژی؛

شور؛

تسلط؛

انگیزه؛

قدرت.

طبق پژوهش‌هایی که درباره تاثیر رنگ قرمز بر انسان انجام شده است، قرارگرفتن در معرض رنگ قرمز باعث افزایش ضربان قلب و تنفس و درنتیجه افزایش انرژی می‌شود. معمولا وقتی فردی لباس قرمز می‌پوشد، جذاب‌تر به نظر می‌رسد. قرمز نماد قدرت است و شاید به همین خاطر وقتی افراد لباس قرمز می‌پوشند، قدرت فوق‌العاده‌ای در وجود خود احساس می‌کنند.
این رنگ جذاب نه‌تنها بر احساسات و احوال درونی افراد اثر می‌گذارد، بلکه در عرصه ورزش هم تأثیرگذار است. پوشیدن لباس قرمز ممکن است شانس بردن فرد را افزایش دهد و احساس برنده‌شدن را به او القا کند. طبق پژوهش‌ها، ورزشکارانی که لباس قرمز می‌پوشند، احساس تسلط بیشتری دارند و عملکردشان تهاجمی‌تر است.

اثرات...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Anne

رو به پیشرفت
سطح
8
 
ارسالی‌ها
164
پسندها
1,273
امتیازها
8,063
مدال‌ها
7
  • نویسنده موضوع
  • #3
روانشناسی رنگ قرمز در دنیای بازاریابی و تجارت

رنگ قرمز یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در زمینه برندسازی است. این رنگ آتشین به‌دلیل توانایی جلب‌توجه افراد، احتمالا گزینه خوبی برای طراحی لوگو محسوب می‌شود. بسیاری از شرکت‌های معروف در لوگوی خود از رنگ قرمز استفاده کرده‌اند، از جمله:

مک دونالد؛

یوتیوب؛

تویوتا؛

ودافون؛

کوکاکولا؛

پینترست؛

نتفلیکس؛

نینتندو؛

کانن.

روانشناسی رنگ قرمز در لباس و دنیای مد

پوشیدن لباس قرمزرنگ بیانگر برون‌گرابودن فرد و تمایل به مرکزتوجه‌بودن اوست. همچنین پوشیدن لباس این‌رنگی باعث افزایش انرژی درونی و توانایی فیزیکی فرد می‌شود. طبق پژوهش‌ها، قرارگرفتن در معرض رنگ قرمز یا پوشیدن لباسی به این رنگ عامل برخی اثرات فیزیکی و تغییرات بیولوژیکی است، از...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش
عقب
بالا