- تاریخ ثبتنام
- 14/10/25
- ارسالیها
- 311
- پسندها
- 401
- امتیازها
- 3,233
- مدالها
- 7
سطح
6
- نویسنده موضوع
- #1
گلوگاه اصلي قاچاق بنزين كجاست؟
سرانه مصرف بنزين در ايران هماكنون چهار ليتر در روز است كه بالاتر از متوسط جهاني (سه ليتر در روز) است. توليد داخل ۱۱۴ ميليون ليتر و ميزان كسري بنزين حدود ۱۶ ميليون ليتر در روز است كه از طريق واردات جبران ميشود. آنطور كه اعلام شده متوسط رشد سالانه مصرف بنزين از ابتداي انقلاب تا سال ۱۴۰۲ حدود ۵ درصد بوده و در چهار سال گذشته مصرف بنزين ۱۰ درصد رشد داشته و بر اساس پيشبينيها با ادامه اين روند تا سال ۱۴۰۷ مصرف بنزين به روزانه ۱۷۰ ميليون ليتر ميرسد.آنگونه كه كارشناسان ميگويند اگر روند كنوني رشد مصرف بنزين ادامه يابد، ناترازي بنزين تا سال ۱۴۰۷ بيش از ۱۶ ميليارد دلار در سال ارزبري خواهد داشت. اما يكي از موضوعات چالشبرانگيز در حوزه سوخت، قاچاق آن است كه هيچ...
سرانه مصرف بنزين در ايران هماكنون چهار ليتر در روز است كه بالاتر از متوسط جهاني (سه ليتر در روز) است. توليد داخل ۱۱۴ ميليون ليتر و ميزان كسري بنزين حدود ۱۶ ميليون ليتر در روز است كه از طريق واردات جبران ميشود. آنطور كه اعلام شده متوسط رشد سالانه مصرف بنزين از ابتداي انقلاب تا سال ۱۴۰۲ حدود ۵ درصد بوده و در چهار سال گذشته مصرف بنزين ۱۰ درصد رشد داشته و بر اساس پيشبينيها با ادامه اين روند تا سال ۱۴۰۷ مصرف بنزين به روزانه ۱۷۰ ميليون ليتر ميرسد.آنگونه كه كارشناسان ميگويند اگر روند كنوني رشد مصرف بنزين ادامه يابد، ناترازي بنزين تا سال ۱۴۰۷ بيش از ۱۶ ميليارد دلار در سال ارزبري خواهد داشت. اما يكي از موضوعات چالشبرانگيز در حوزه سوخت، قاچاق آن است كه هيچ...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.