روانشناسی رنگ ها

  • نویسنده موضوع نویسنده موضوع Anoosh.
  • تاریخ شروع تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها پاسخ‌ها 3
  • بازدیدها بازدیدها 40
  • کاربران تگ شده هیچ

Anoosh.

کاربر انجمن
سطح
8
 
تاریخ ثبت‌نام
14/10/25
ارسالی‌ها
455
پسندها
666
امتیازها
4,683
مدال‌ها
9
  • نویسنده موضوع
  • #1
روانشناسی رنگ ها: تاثیر عمیق رنگ‌ها بر احساسات و رفتارها
%D8%B1%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C-%D8%B1%D9%86%DA%AF-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%D8%A7%D9%86-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C%DA%A9-cover3.webp

روانشناسی رنگ ها: تاثیر عمیق رنگ‌ها بر احساسات و رفتار

رنگ‌ها به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر بصری در طراحی هویت بصری و تبلیغات، فراتر از زیبایی عمل می‌کنند. براساس روانشناسی رنگ هر تاثیر رنگ می‌تواند احساسات و رفتارهای مخاطبان قابل توجه بوده و این تاثیرات می‌توانند آگاهانه یا ناآگاهانه باشند. از تجربیات شخصی گرفته تا عوامل فرهنگی و اجتماعی، همه و همه بر واکنش روانی افراد به...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش

Anoosh.

کاربر انجمن
سطح
8
 
تاریخ ثبت‌نام
14/10/25
ارسالی‌ها
455
پسندها
666
امتیازها
4,683
مدال‌ها
9
  • نویسنده موضوع
  • #2

رنگ‌های گرم: انرژی و هیجان

رنگ‌های گرم شامل قرمز، نارنجی و زرد هستند. این رنگ‌ها به‌خاطر تداعی‌های بصری‌شان با خورشید، آتش و انرژی طبیعی، حس گرما، انرژی و شور و شوق را در مخاطبان القا می‌کنند.

حضور رنگ‌های گرم شامل قرمز، نارنجی و زرد در طراحی هویت بصری می‌تواند حس گرما، انرژی و شور و شوق را در مخاطبان القا می‌کند.

۱. تاثیر رنگ قرمز: هیجان و قدرت

روانشناسی رنگ قرمز

قرمز یکی از پرقدرت‌ترین و تاثیرگذارترین رنگ‌ها در روانشناسی است. این رنگ به‌طور طبیعی با احساسات شدیدی مانند...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Anoosh.

کاربر انجمن
سطح
8
 
تاریخ ثبت‌نام
14/10/25
ارسالی‌ها
455
پسندها
666
امتیازها
4,683
مدال‌ها
9
  • نویسنده موضوع
  • #3

۴. تاثیر رنگ طلایی: ثروت و تجمل​

روانشناسی رنگ طلایی​

رنگ طلایی در برخی از برند‌های لوکس می‌تواند حس افتخار و پرستیژ را در مخاطبان برانگیزد.

طلایی رنگی است که به‌طور سنتی با ثروت، تجمل و قدرت ارتباط دارد. این رنگ به دلیل ارتباط با فلزات گران‌بها مانند طلا، حس شکوه و ارزشمندی را القا می‌کند. طلایی معمولاً نماد موفقیت، پیروزی و برجستگی است و به‌عنوان رنگی لوکس شناخته می‌شود که می‌تواند حس افتخار و پرستیژ را در مخاطبان برانگیزد.

کاربردها:​

[IMG alt="در برندهای لوکس و تجملی: طلایی به‌طور گسترده استفاده...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

Anoosh.

کاربر انجمن
سطح
8
 
تاریخ ثبت‌نام
14/10/25
ارسالی‌ها
455
پسندها
666
امتیازها
4,683
مدال‌ها
9
  • نویسنده موضوع
  • #4

رنگ‌های سرد: آرامش و اعتماد

پالت رنگی رنگ‌های سرد شامل آبی، سبز و بنفش است و به‌خاطر ارتباط‌شان با طبیعت، آب و آسمان، حس آرامش و سکون را القا می‌کنند. این رنگ‌ها اغلب برای انتقال پیام‌های اعتماد، استحکام و حرفه‌ای بودن به کار می‌روند.

پالت رنگی رنگ‌های سرد شامل آبی، سبز و بنفش است.این رنگ‌ها اغلب برای انتقال پیام‌های اعتماد، استحکام و حرفه‌ای بودن به کار می‌روند.


۱. تاثیر رنگ آبی: اعتماد و حرفه‌ای بودن

روانشناسی رنگ آبی

آبی یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در میان طراحان و برندها...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش
عقب
بالا