روانشناسی بالیـــنی کودک چـیست؟

  • نویسنده موضوع R_MāN'8
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 21
  • بازدیدها 631
  • کاربران تگ شده هیچ

R_MāN'8

کاربر حرفه‌ای
کاربر حرفه‌ای
تاریخ ثبت‌نام
10/4/18
ارسالی‌ها
1,766
پسندها
51,743
امتیازها
64,873
مدال‌ها
10
سطح
0
 
  • نویسنده موضوع
  • محروم
  • #21
همیشه یكی از اصول روانشناسی اجتماع‌نگر، شناسایی افرادی بوده است كه در معرض آسیب دیدن از مشكلات بعدی هستند. نمونه آن‌هم كودكی است كه بستری شده است. هم‌اكنون برنامه‌هایی جهت اطلاع‌رسانی به كودكان بستری، زمینه‌سازی برای بروز هیجانات آنان، آموزش راهبردهای مقابله‌ای به آنان یا صرفاً ایجاد روابط توأم با اعتماد وجود دارند.

برنامه‌های مخصوص ایمنی با هدف كمك به پیش‌گیری از بروز مشكلات فیزیكی تهیه شده‌اند؛ در این برنامه‌ها مسائل گوناگونی مطرح می‌شود از شیوه درست عبور از چهارراه تا آدم‌ربایی و تعرض جنسی.

مشورت در روانشناسی بالینی

روان‌شناسان طب اطفال، در زمینه مشورت ـ رابطه بودن، سابقه‌ای طولانی دارند. دروتار (۱۹۹۵) و رابرتز (۱۹۸۶) فرایند مشورت را به طور...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : R_MāN'8

R_MāN'8

کاربر حرفه‌ای
کاربر حرفه‌ای
تاریخ ثبت‌نام
10/4/18
ارسالی‌ها
1,766
پسندها
51,743
امتیازها
64,873
مدال‌ها
10
سطح
0
 
  • نویسنده موضوع
  • محروم
  • #22
مدل مشورت غیرمستقیم.
در این مدل، متخصص اطفال مسئولیت اصلی را در رسیدگی به مشكلات بیمار دارد. روان‌شناس هم در بهترین حالت، تماس كمی با بیمار دارد و اطلاعات فراهم آمده توسط متخصص اطفال (یا متخصصان دیگر) را تحلیل می‌كند. نقش روان‌شناس غالباً یك نقش آموزشی یا نظارتی است خصوصاً وقتی متخصصان اطفال در آن مراکز مشغول به كار باشند. این نوع مشورت شامل این موارد است (۱) تماس‌های مختصر (مثلاً گفتگوهای تلفنی یا مشورت غیررسمی در راهروها)؛ (۲) اطلاع‌رسانی در سمینارها، كنفرانس‌ها، كارگاه‌ها یا به‌صورت آموزش حینِ خدمت برای سایر متخصصان؛ یا (۳) انجام مداخلات رفتاری یا روانی ـ اجتماعی پیشنهادی روان‌شناس توسط متخصصی دیگر.

همان‌گونه كه دروتار (۱۹۹۵) اشاره كرده است...​
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : R_MāN'8
عقب
بالا