متفرقه «دانستنی های دینی»

  • نویسنده موضوع HAD!S
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 31
  • بازدیدها 1,992
  • کاربران تگ شده هیچ

sanam_gh_

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
5/4/18
ارسالی‌ها
1,888
پسندها
8,750
امتیازها
33,973
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • #31
پیامبر صلح و دوستی علاقه فروانی به مسجد و گردهمایی بین جماعت مسلمان داشت و بسیاری از اتفاقات در مسجد رخ میداد.اما پیامبر بعد از اطلاع از انگیزه ساختن یک مسجد دستور داد آن را ویران کنند. دلیل ویران کردن مسجد ضرار به دستور پیامبر را در پرشین وی ببینید.

مسجد ضرار

مسجد ضِرار، بنایی که منافقان در مدینه ساختند و به دستور پیامبر(ص) ویران شد . بهانه سازندگان، عدم امکان حضور در مسجد قبا برای بیماران و گرفتاران در شب‌های بارانی و زمستانی و هوای سرد، به سبب دوری راه بود.پیامبر دستور داد این مسجد را – که طبق آیه ۱۰۷ سوره توبه، به ضرار معروف شد – ویران کنند و آتش بزنند.گفته می‌شود محرک اصلی ساخت این مسجد شخصی به نام ابوعامر بود.

موقعیت جغرافیایی

این مسجد در بخشی از خانه خِذام بن خالد، از منافقان...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : sanam_gh_

sanam_gh_

مدیر بازنشسته
مدیر بازنشسته
تاریخ ثبت‌نام
5/4/18
ارسالی‌ها
1,888
پسندها
8,750
امتیازها
33,973
مدال‌ها
20
سطح
16
 
  • #32
امروز آخرین روز هفته است و معمولا پنجشنبه ها ما بر سر قبر عزیزان خود حاضر می شویم و برای آنها فاتحه می خوانیم و از خداوند مهربان برای گذشتگان خود طلب آرامش و مغفرت داریم. قبرستان رفتن نیز در دین ما آدابی دارد. آداب قبرستان رفتن را در پرشین وی بخوانید.

آداب قبرستان رفتن

۱- بر اساس روایات و بر طبق فتوای مراجع در رساله های عملیه به طور کلی رفتن به قبرستان و ماندن در آن در شب مکروه است. ۲- مستحب است در نزد قبر میت خواندن سوره حمد و ناس و فلق و توحید و آیه الکرسی هر کدام سه مرتبه و سوره قدر هفت و نیز یازده مرتبه.از رسول خدا(ص) چنین نقل شده است: هر که بر قبرستان عبور کند و ۱۱ مرتبه سوره توحید را بخواند و ثوابش را به اموات آن قبرستان هدیه کند به تعداد آن مردگان اجر و پاداش می یابد.در روایات...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : sanam_gh_

کاربران بازدید کننده از موضوع (تعداد: 0)

کاربران در حال مشاهده موضوع (تعداد: 0, کاربر: 0, مهمان: 0)

عقب
بالا