فرهنگ هویت و فرهنگ در عرصه فرهنگی ایران

  • نویسنده موضوع sahel_sorkh
  • تاریخ شروع
  • پاسخ‌ها 1
  • بازدیدها 194
  • کاربران تگ شده هیچ

sahel_sorkh

کاربر برتر
کاربر برتر
تاریخ ثبت‌نام
16/6/18
ارسالی‌ها
1,163
پسندها
5,669
امتیازها
25,673
مدال‌ها
16
سطح
12
 
  • نویسنده موضوع
  • #1
چکیده
درحالی که هویت های جهانی و فراملی در حال گسترش هستند و انسان های روی زمین روز به روز سلایق، تعلقات و ادراکات جهانی تری پیدا می کنند، هویت های قومی و محلی، که برایند مقاومت در مقابل فرهنگ های جهانی هستند، نیز روزبه روز قدرت و ظهور بیشتری می یابند. حتی پیش بینی می شود فرهنگ جهانی مجموعه بسیار متنوع و گسترده ای از فرهنگ های کوچک محلی و قومی باشد.اکنون باید دید که وضعیت فرهنگی کشور ما در عصر جهانی شدن چگونه خواهد بود و آیا قادر خواهیم بود هویت سیاسی ــ فرهنگی خودمان را براساس نیازها و درخواست های خود شکل دهیم؟پرواضح است که اگر استراتژی دقیق و منسجم و سیاست گذاری صحیحی در مورد مسئله قومیت های ایرانی طراحی و اجرا نشود، نمی توان مطمئن بود که هویت قومی و هویت ملی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر

sahel_sorkh

کاربر برتر
کاربر برتر
تاریخ ثبت‌نام
16/6/18
ارسالی‌ها
1,163
پسندها
5,669
امتیازها
25,673
مدال‌ها
16
سطح
12
 
  • نویسنده موضوع
  • #2
ــ مصرف‌گرایی:
مصرف‌گرایی و گسترش روزافزون اسراف و تبذیر، از نتایج دیگر جهانی‌سازی غربی است؛ زیرا ماهیت نظام سرمایه‌داری غرب گسترش‌طلب است و به کسب بازار تولید و مصرف جهانی گرایش دارد. بنابراین به دنبال این است که با کمک ایدئولوژی یا فرهنگ مصرفی و تغییر تصورات مردم از هویت و نیازهای خود، آنها را به مصرف‌کنندگانی در خدمت فرایند انباشت سرمایه تبدیل کند. فرهنگ مصرفی مردم را تشویق می‌نماید بیش از نیازهای خود مصرف کنند. در این فرهنگ اصل بر این است که معنا و مفهوم زندگی یعنی مصرف کردن. این‌گونه مرز میان مصرف برای تأمین نیازهای زیستی و مصرف به مثابه شیوه زندگی فرو می‌ریزد و اکثر فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی فرد به خرید و مصرف تنزل پیدا می‌کند.[15]
مصرف‌گرایی به هیچ حوزه‌ای محدود نمی‌شود و...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
آخرین ویرایش توسط مدیر
عقب
بالا