- ارسالیها
- 3,869
- پسندها
- 33,814
- امتیازها
- 65,673
- مدالها
- 33
- نویسنده موضوع
- مدیرکل
- #1
نظریه اقتضایی انگیزش
از نقطه نظر مدیریت هدف دانش روابط انسانی عبارت است از ایجاد سازمان پرتوان و پویایی ولی این مقصود از هیچ راهی میسر نمیشود. مگر از طریق فراهم آوردن رضایت در وجود افراد بهخاطر موفقیت در كار گروهی اعضای سازمان.
الگوی اقتضایی، انگیزش و نگرش وسیعتر همه جانبهای به مسأله انگیزش در سازمان داشته و كوشیده است نهتنها خصوصیات شغل و شاغل بلكه خصوصیات سازمان را نیز مدنظر قرار دهد. در این مدل شاغلین بر اساس نیازها و انتظارات به دو گروه تقسیم شدهاند.
1- كاركنان با نیازهای كمالطلبی و رشد و تعالی
2- كاركنان با نیازهای سطح پایین و نازل
مشاغل نیز در این مدل به دو نوع كلی تقسیم میشوند:
1- مشاغل توسعه یافته و غنی و با مفهوم
2- مشاغل ساده و یكنواخت
و بالاخره سازمانها...
از نقطه نظر مدیریت هدف دانش روابط انسانی عبارت است از ایجاد سازمان پرتوان و پویایی ولی این مقصود از هیچ راهی میسر نمیشود. مگر از طریق فراهم آوردن رضایت در وجود افراد بهخاطر موفقیت در كار گروهی اعضای سازمان.
الگوی اقتضایی، انگیزش و نگرش وسیعتر همه جانبهای به مسأله انگیزش در سازمان داشته و كوشیده است نهتنها خصوصیات شغل و شاغل بلكه خصوصیات سازمان را نیز مدنظر قرار دهد. در این مدل شاغلین بر اساس نیازها و انتظارات به دو گروه تقسیم شدهاند.
1- كاركنان با نیازهای كمالطلبی و رشد و تعالی
2- كاركنان با نیازهای سطح پایین و نازل
مشاغل نیز در این مدل به دو نوع كلی تقسیم میشوند:
1- مشاغل توسعه یافته و غنی و با مفهوم
2- مشاغل ساده و یكنواخت
و بالاخره سازمانها...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.