متن با فونت FarhangBlack
در پاییز، نغمه‌های نوشتن در آسمان معلق‌اند. داستان‌هایی که با هر دم سردی از باد، جان می‌گیرند و دل‌ها را می‌نوازند.

آموزشی تاپیک جامع رمز و رازهای نویسنده شدن

وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

roro nei30

نویسنده انجمن
سطح
40
 
ارسالی‌ها
2,611
پسندها
44,199
امتیازها
69,173
مدال‌ها
33
  • #81
توصیه هایی در مورد نوشتن؛بریده ای از نامه ی "جان اشتاین بک"
✔️هنگام نوشتن هیچگاه به مخاطب عامت فکر نکن. ترس بی مورد از مخاطب های بی نام و نشان باعث می شود، مانند کسی که میخواهند از او عکس بگیرند، حالت خشک و رسمی به خود بگیری.
✔️آزادنه و با سرعت تمام بنویس و تا نوشته ات تمام نشده آن را اصلاح نکن. همیشه بازنویسی در گرماگرم کار، بهانه ای‌ست برای ننوشتن. این کار مانع تداوم ضرباهنگ نوشته، که در واقع نوعی هماهنگی ناخودآگاه نویسنده با مصالح کارش است،میشود.
✔️اگر صحنه یا بخشی از نوشته ات اذیتت میکند،اما فکر میکنی هنوز به آن احتیاج داری، آن را همانطور به حال خود بگذار و به نوشتن ادامه بده. مطمئنا وقتی اثر را بطور کامل نوشتی، میتوانی باز سروقت آن بیایی.
✔️مبادا به صحنه ای از داستانت بیش از حد...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : roro nei30

roya.pi

رفیق جدید انجمن
سطح
0
 
ارسالی‌ها
35
پسندها
828
امتیازها
5,433
  • #82
عالی بود:love_struck::love_struck::love_struck:;);)
 

roro nei30

نویسنده انجمن
سطح
40
 
ارسالی‌ها
2,611
پسندها
44,199
امتیازها
69,173
مدال‌ها
33
  • #83
⚡️چیستیِ نویسندگی⚡️
در پاسخ به این سؤال که «چگونه می توان نویسنده شد؟» ابتدا باید به ماهیت کار و ابعاد نویسندگی توجه کرد. می توان نویسندگی را ترکیبی از «آموزش» و «تجربه» دانست. بنابراین صِرف آموزش و گذراندن دوره و دیدن کلاس و خواندن متونِ «فن نگارش» کافی نیست. از سوی دیگر نیز تنها تکیه بر نوشتن، بدون شناخت قواعد و رموز و آداب نگارش، راه به جایی نمی برد و انسان را نویسنده نمی سازد.
اگر 20 درصد نویسندگی به آموزش فنون و یادگیری مهارت های قلمی باشد، 80 درصد آن به تمرین، ممارست و کارورزی و در یک کلمه «تجربه ی علمی» است. دلیل اینکه بسیاری از افرادی که در دوره های آموزشی شرکت می کنند «نویسنده» نمی شوند، آن است که در مرحله ی عمل و تمرین و کار مستمر، جدیت نمی کنند و تئوری ها و قواعد آموخته را در...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
امضا : roro nei30

ISET1

مدیر بازنشسته
سطح
25
 
ارسالی‌ها
3,776
پسندها
14,495
امتیازها
61,873
مدال‌ها
19
  • #84

اشاره اصول نوشتاری یا قواعد نویسندگی از جمله مطالبی ست که در بسیاری از نشریات معتبر ادبی جهان با قلم و امضای نویسندگان بزرگ به مخاطبان ارائه میشود. هرچند این منوال در نشریات ادبی فارسی زبان تابحال انجام نشده بود اما ما در آوانگارد اقدام به ترجمه و انتشار مطالبی بر این نمط از نشریه گاردین نمودیم. تابحال مطالبی از هیلاری منتل –...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

ISET1

مدیر بازنشسته
سطح
25
 
ارسالی‌ها
3,776
پسندها
14,495
امتیازها
61,873
مدال‌ها
19
  • #85
مرجع اصلی متن زیر کتابی با عنوان Reflections: است و نویسنده اش هم ولتر بنیامین نویسنده و منتقد فقید چپگرا که احتمالا نیاز به معرفی ندارد. اگر هم مایل به کسب اطلاعات بیشتری از زندگی و زمانه او هستید فکر میکنیم این سایت کار شما را راه بیاندازد. وی را در جرگه چپگرایان مکتب فرانکفوت میدانند هرچند که اختلافات زیادی با بزرگان این مکتب داشت. اما در اهمیت نقش و تاثیر همین نویسنده همین بس که از او تاکنون بیش از ۸۰۰۰...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 

ISET1

مدیر بازنشسته
سطح
25
 
ارسالی‌ها
3,776
پسندها
14,495
امتیازها
61,873
مدال‌ها
19
  • #86
اصول نویسندگی
به روایت والتر بنیامین


نویسنده والتر بنیامین
مترجم متین مسیحا


۱-هرکسی پیش از آغاز نوشتن بصورت حرفه ای می بایست یک خصلت -ناپسند- را در خود بکشد. و آن هم تعصب و جزمیت روی متنی ست که نوشته اید. البته این شرط تنها برای کسانی ست که میخواهند پیشرفت کنند و یک نویسنده حرفه ای بشوند.
۲-بحث در مورد نوشته های شما بدون آگاهی از مطالعات و ذهنیات شما غیر ممکن است. بنابراین مراقب باشید که چه آشغالی را به خورد مغزتان میدهید. برخی از متنها شما را به بیراهه می برند و تمایل روبه رشد شما را عقیم میسازند. نگذارید موتور محرکه ذهن تان تحت هیچ شرایطی خاموش شود. برای ان سوخت مناسب تهیه کنید. سوخت مناسب و با کیفیت
۳-از نوشته اتفاقی و اللا بختکی خودداری کنید...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Pari rahm

ISET1

مدیر بازنشسته
سطح
25
 
ارسالی‌ها
3,776
پسندها
14,495
امتیازها
61,873
مدال‌ها
19
  • #87

میگویند زیباترین آن و لحظه ی لذت بخش زمانیست که وی به خلق یک اثر نایل میآید و حیات آنرا بچشم میبیند. آنچه میخوانید روایتی ست که مارگارت اتوود نویسنده شهیر و کهنسال کانادایی از شکوه و لذت آن به رشته ی کلمه درآورده است.متن زیر برای اولین بار در ۲/۱۲/۲۰۱۳ در گاردین منتشر شد وحال ترجمه فارسی آن با قلم توانای آقای فرشید عطایی تقدیم شما میگردد.

نویسنده: مارگارت اتوود
مترجم: فرشید عطایی


نوشتن رمان اریکس و کریک در ماه مارس ۲۰۰۱ شروع شد. آن موقع هنوز برای تبلیغ آخرین رمانم (آدمکش کور) در سفر بودم ولی تا آن زمان دیگر به استرالیا رسیده بودم...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] MosleM

ISET1

مدیر بازنشسته
سطح
25
 
ارسالی‌ها
3,776
پسندها
14,495
امتیازها
61,873
مدال‌ها
19
  • #88



نویسنده: مارک هادون
برگردان: امیلی امرایی
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Najva❁

ISET1

مدیر بازنشسته
سطح
25
 
ارسالی‌ها
3,776
پسندها
14,495
امتیازها
61,873
مدال‌ها
19
  • #89
نشریه‌ها و مجلات معتبر اغلب ستون‌های ثابتی دارند که نویسندگان و متفکرانی سرشناس برایشان می‌نویسند. از ال‌پائیس که هر هفته ماریو بارگاس یوسا یادداشت‌هایش را آنجا منتشر می‌کند تا الحیات که آدونیس شاعر سوری نگاهش به دنیا را در یادداشت‌های کوچکی می‌نویسد. معتبرترین و متنوع‌ترین ستون‌های ثابت اما در روزنامه‌ی گاردین تعریف شده‌اند، یادداشت‌هایی از نویسندگان و منتقدان و متفکران که با محورهای ازپیش‌ تعیین‌شده‌ای نوشته می‌شود و اغلب در ضمائم آخر هفته‌ی گاردین منتشر می‌شوند و از پرخواننده‌ترین‌ها هستند. هر کدام از این یادداشت‌ها با موضوع ثابت چند سالی دوام می‌آورند و ادامه دارند، گاهی نویسنده‌ها درباره‌ی قهرمان زندگی‌شان می‌نویسند، گاهی درباره‌ی فیلم عمرشان، درباره‌ی ده کتاب محبوبشان، درباره‌ی...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Najva❁

ISET1

مدیر بازنشسته
سطح
25
 
ارسالی‌ها
3,776
پسندها
14,495
امتیازها
61,873
مدال‌ها
19
  • #90
من نویسنده ی کار درستی نیستم. اما یک ویراستار فوق العاده ام!
بعضی‌ روزها نمی‌توانم بنویسم. گاهی وقت‌ها هفته‌ها نمی‌توانم بنویسم. وقتی بتوانم این روزها و هفته‌ها را از قبل تشخیص بدهم مشکل چندانی ندارم. وقتی از پیش‌تر می‌دانم، می‌شود جلو وقت تلف کردن و بیهوده ماندن را گرفت، برنامه‌ای حسابی برای دویدن در حاشیه‌ی رود تیمز تعریف کرد، سراغ مجموعه کتاب‌های جنایی نروژی رفت که تازگی به آن برخورده‌ام یا سوار قطار شد و توی گالری‌های لندن خزید، گاهی هم نقاشی یا طراحی کرد. اما گاهی تا رسیدن به این نقطه یک نیم‌روز هدر می‌رود و معطل می‌مانم. نزدیک‌های ظهر صفحه‌ی سفید و خالی پیش رویم مانده که ساعت‌ها به آن خیره شده‌ام؛ یا صفحه‌ای که با زحمت و زور پر...
لطفا برای مشاهده کامل مطالب در انجمن ثبت نام کنید.
 
  • Like
واکنش‌ها[ی پسندها] Najva❁
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.
عقب
بالا