معرفی و طرز تهیه پنج نوع غذای رژیمی ساده و خوشمزه

¦[☆ Atrin ☆]¦›

سرپرست کامپیوتر،عکس + نویسنده افتخاری
عضو کادر مدیریت
سرپرست تالار
عضویت
11/15/18
ارسال ها
12,851
امتیاز واکنش
10,723
امتیاز
67,173
محل سکونت
تهران
معرفی و طرز تهیه پنج نوع غذای رژیمی ساده و خوشمزه

۵ نوع از غذاهای رژیمی ساده ولی خوشمزه برای افرادی که به دنبال رژیم غذایی مناسب می گردند، معرفی و آموزش داده شده، که در مدت زمان کم می توان آن ها را تهیه و نوش جان نمود.
غذاهای رژیمی با دستور پختی آسان برای کسانی که به سلامتی خود اهمیت می دهند بسیار مناسب می باشد. غذاهای رژیمی مورد استقبال افرادی که می خواهند تناسب اندام خود را حفظ و یا آن را به حد نرمال و طبیعی برسانند، قرار گرفته است. در این مطلب برای استفاده این افراد و همه کسانی که به حفظ سلامت خود می اندیشند، آموزش انواع غذاهایی رژیمی ساده و خوش طعم تدارک دیده شده است.
طرز تهیه پنج نوع غذاهای رژیمی ساده
برای تنظیم وزن و کاهش مشکلات ناشی از اضافه وزن باید یک برنامه رژیمی مناسب داشته باشید بنابراین در این برنامه باید انواع غذاهای رژیمی که با ذائقه شما سازگار باشد را بگنجانید که در این مطلب آشپزی پنج مدل غذاهای رژیمی را به شما آموزش می دهیم.



۱ – املت کبابی رژیمی
مواد لازم :
  • گوجه فرنگی سفت و پهن : ۴ عدد
  • اسفناج : به مقدار لازم
  • زعفران : به مقدار لازم
  • روغن زیتون : به مقدار لازم
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم
  • تخم مرغ : ۴ عدد
طرز تهیه املت کبابی رژیمی :
یکی از غذاهای رژیمی ساده املت کبابی می باشد که برای ساخت آن باید مقداری اسفناج را بخارپز کرده و آن را با نمک و فلفل مزه دار کنید. کمی از سر گوجه فرنگی ها بریده و با قاشق داخل آن را با دقت خالی نمایید، طوری که دیواره و کف گوجه ها آسیب ندیده و ۱ تا ۲ سانتیمتر ضخامت داشته باشند. سینی فر را با مقداری روغن زیتون چرب کرده و مواد داخل گوجه را که خالی کرده بودید را در مقداری روغن تفت داده و همراه کمی اسفناج داخل سینی فر ریخته و گوجه ها را روی سینی بچینید. داخل هر گوجه فرنگی مقداری اسفناج پخته و بخارپز شده ،نمک، فلفل و زعفران اضافه کرده و درون هر گوجه یک عدد تخم مرغ بشکنید. سینی را درون فر روشن قرار داده و اجازه دهید گوجه ها کبابی و تخم مرغ ها بپزند. پس از آماده شدن املت کبابی را از فر خارج کرده و آن ها را درون ظرف چیده سپس مقداری روغن زیتون روی آن ها بریزید و نوش جان نمایید.

غذای رژیمی املت کبابی
 

¦[☆ Atrin ☆]¦›

سرپرست کامپیوتر،عکس + نویسنده افتخاری
عضو کادر مدیریت
سرپرست تالار
عضویت
11/15/18
ارسال ها
12,851
امتیاز واکنش
10,723
امتیاز
67,173
محل سکونت
تهران
۲ – پوره رژیمی تخم مرغ با لوبیا سبز
مواد لازم :
  • تخم مرغ : ۲ عدد
  • لوبیا سبز خرد شده : ۱ پیمانه
  • گردوی خرد شده : نصف پیمانه
  • پیاز : ۱ عدد
  • روغن زیتون : ۲ قاشق غذاخوری
  • آب مرغ : ۱/۴ پیمانه
  • نمک و فلفل : به مقدار لازم
طرز تهیه پوره رژیمی :
تخم مرغ ها را آب پز کرده و سپس خردشان نمایید. لوبیا سبز را نیز با مقداری آب نیم پز کنید. البته لوبیا سبز را خام نیز می توان استفاده کرد. پیاز خرد شده را با مقداری روغن زیتون تفت دهید تا نرم و سبک شود. سپس پیاز را همراه آب مرغ، گردوی خرد شده، تخم مرغ و لوبیاسبز و نمک و فلفل داخل میکسر ریخته و همه را با زده تا یکدست شوند. پوره رژیمی را در ظرف مناسب ریخته و آن را با نان نوش جان کنید.

غذای ساده رژیمی پوره
 

¦[☆ Atrin ☆]¦›

سرپرست کامپیوتر،عکس + نویسنده افتخاری
عضو کادر مدیریت
سرپرست تالار
عضویت
11/15/18
ارسال ها
12,851
امتیاز واکنش
10,723
امتیاز
67,173
محل سکونت
تهران
۳ – خوراک رژیمی کدو سبز و قارچ
مواد لازم :
  • کدو سبز : ۲ عدد
  • قارچ : ۲ پیمانه
  • پیاز : ۱ عدد
  • سرکه : ۳ قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون : به مقدار لازم
طرز تهیه خوراک رژیمی :
کدو سبز ، قارچ و پیاز را به اندازه دلخواه خرد کرده و همه را با هم درون کاسه ای ریخته و سرکه و مقداری روغن زیتون، نمک و فلفل افزوده و با هم مخلوط نمایید. سبزیجات را داخل ظرف مناسبی ریخته و آن را داخل فر به مدت ۱۵ دقیقه با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد قرار داده تا کباب شوند. سپس آن را همراه ماست کم چرب، جعفری، ریحان و … تزیین و سرو نمایید.

غذای رژیمی کدو سبز و قارچ
 

¦[☆ Atrin ☆]¦›

سرپرست کامپیوتر،عکس + نویسنده افتخاری
عضو کادر مدیریت
سرپرست تالار
عضویت
11/15/18
ارسال ها
12,851
امتیاز واکنش
10,723
امتیاز
67,173
محل سکونت
تهران
۴- خوراک قارچ و هویج
مواد لازم:
  • قارچ: ۴۰۰ گرم
  • هویج بزرگ: ۲ عدد
  • پیاز کوچک: ۱ عدد
  • فلفل دلمه ای: نصف ۱ عدد
  • روغن زیتون: ۱ قاشق غذاخوری
  • زردچوبه، فلفل و نمک: به مقدار کافی
طرز تهیه خوراک قارچ رژیمی:
برای تهیه این غذا باید داخل ماهیتابه ای رژیمی و یا تابه نچسب را با مقدار کمی روغن چرب نمایید و روی حرارت کم بگذارید.

قارچ، هویج، پیاز و نصف فلفل دلمه ای را که از قبل به اندازه های دلخواه خرد کرده اید را داخل تابه بریزید و زردچوبه، فلفل و نمک را به مواد بیفزایید و تفت دهید. سپس به آن زمان دهید تا به آرامی مواد بپزند و بخار پز شوند.

قارچ به هنگام پخت آب می اندازد، بنابراین برای پخت مواد و بخار پز شدن آن ها نیازی به افزدون آب نیست. در نتیجه تا آب قارچ ها گرفته شود این خوراک خوشمزه نیز پخته شده است.

غذاهای رژیمی ساده و عالی
 

¦[☆ Atrin ☆]¦›

سرپرست کامپیوتر،عکس + نویسنده افتخاری
عضو کادر مدیریت
سرپرست تالار
عضویت
11/15/18
ارسال ها
12,851
امتیاز واکنش
10,723
امتیاز
67,173
محل سکونت
تهران
۵- سوپ سبزیجات
مواد لازم:
  • فلفل دلمه ای: ۱ عدد
  • گوجه فرنگی: ۱ عدد
  • کرفس: ۱ شاخه
  • مارچوبه: ۳ عدد
  • پیاز: ۲ عدد
  • پیازچه یا تره فرنگی:۲ عدد
  • سیر: ۲ حبه
  • جعفری خرد شده: ۱ دسته کوچک
  • آب مرغ: ۴ پیمانه
  • فلفل و نمک: به مقدار کافی
طرز تهیه سوپ سبزیجات:
سوپ سبزیجات یکی دیگر از غذاهای رژیمی ساده است که برای تهیه این سوپ چربی سوز باید تمامی سبزیجات را خوب شستشو دهید و بعد خرد و ریز نمایید.
تمامی مواد را درون آب مرغ بریزید و درب قابلمه را ببندید. سپس به مدت یک ساعت به آن زمان دهید تا با حرارت ملایم پخته شوند.
در آخر جعفری خرد شده را به مواد بیفزایید و فلفل و نمک را به آن اضافه نمایید.

غذاهای رژیمی برای چربی سوزی


بیشتر غذاهای رژیمی ساده با انواع سبزیجات و روغن های گیاهی تهیه و آماده می شوند. کبابی کردن یکی از روش های تهیه غذاهای رژیمی می باشد که طعم لذیذ و مزه فوق العاده ای ایجاد می کند.
 
بالا